Olejowanie włosów - moje początki

Cześć Dziewczyny!!!

Nie wspominałam jeszcze, ale jestem fanką eko kosmetyków jeśli chodzi o pielęgnację twarzy i ciała im mniej SLS, PEG-ów, PARABENÓW i innych szkodliwych substancji tym lepiej :) W przypadku swoich włosów jednak ograniczałam się do używania szamponu bez parabenów i silikonów - ostatnio Isana Hair Professional Volumen Shampoo. Zauważyłam jednak, że zwykłe szampony i odżywki nie radzą sobie tak jak bym tego chciała. Po niedawnym zafarbowaniu włosów wręcz nie mogę na nie patrzeć - są przesuszone i połamane praktycznie na całej długości. Postanowiłam zabrać się za to nim będzie za późno i wszystkie mi powypadają :)

CO Z TYM OLEJOWANIEM?

Pracowałam kiedyś w sklepie z naturalnymi kosmetykami i już tam na szkoleniu słyszałam, że wcieranie olejków we włosy jest bardzo korzystne. Postanowiłam wypróbować tę metodę i sprawdzić jakie będą rezultaty, a głównym powodem tych zmian ma być olejek arganowy. O samym olejku kiedyś jeszcze na pewno napiszę, ponieważ jest też świetnym kosmetykiem do stosowania na twarz, skupmy się jednak teraz na włosach.




Moje włosy są cienkie, proste i przetłuszczające się przy skórze, dlatego, aby zbytnio ich nie obciążać wybrałam metodę olejowania na sucho - czyli przed myciem włosów.

Nakładam sporą ilość olejku na całą długość włosów na jakieś 30 - 40 minut przed ich myciem. Następnie dokładnie myję włosy szamponem. Zalecane jest żeby do zmywania używać łagodnych szamponów bez SLS i silikonów. Mi szampon z ISANY służy bardzo dobrze, dlatego postanowiłam na razie mimo SLS-ów w składzie spróbować jak się będzie ten duet sprawował. Po umyciu nakładam odżywkę i ponownie spłukuję.




EFEKTY

Na razie po 2 użyciach jestem zachwycona. Po wysuszeniu włosy są miękkie, gładkie i błyszczące, a co najważniejsze olejek dodatkowo ich nie obciąża czego bardzo się obawiałam. Olejowanie zamierzam kontynuować przez kolejne 2 miesiące, po miesiącu stosowania dam znać czy efekty są równie zadowalające, co po pierwszych użyciach. 

Jestem ciekawa Waszych opinii na temat olejowania włosów, czy korzystacie z tego sposoby, jakich olejków używacie i w końcu czy przynosi efekty?

Komentarze

  1. sama się nad nim zastanawiam,ale chyba w końcu kupię i zastosuję;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uprzedzam, że olejek arganowy nie pachnie zbyt przyjemnie, ale ma cudowne działanie :)

      Usuń
  2. Olejowanie włosów jest bardzo dla nich korzystne. Dobrze robić to latem, gdy chodzimy na plażę i kapiemy się np. w słonej wodzie. Robią to Włoszki, Hiszpanki i kobiety z krajów arabskich i wychodzi im to na dobre. Ja równiez zaczęłam to robić olejkiem arganowym i teraz czekam na pozytywne rezultaty. Serdecznie pozdrawiam.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wybrałaś naprawdę fajny olej :) Mnie osobiście zapach nie przeszkadza :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty